biscuit taart

dit weekend hebben we de verjaardag van mijn zoon en mijn liefdochter gevierd.
al weken was ik aan het nadenken welke taart(en) ik zou maken.
na wat opzoekwerk op verschillende blogs, kookboeken,...wou ik een biscuit taart maken.

vorig jaar had ik er al 1 gemaakt maar die viel wat tegen van smaak omdat ik het fruit tussen de verschillende lagen had verdeeld met slagroom. 
dus nu wou ik een herkansing en bewijzen dat ik geleerd had uit mijn fouten en een perfecte biscuit maken....en eerlijk: het is me gelukt!

ik heb de biscuit 1 dag op voorhand gemaakt zodat hij genoeg kon rusten

op deze taart ben ik echt heel fier en trots!

wat hebben we nodig
springvorm
keukenrobot
bakplaat met bakpapier
blender

voor de biscuit
8 eieren
240 gr kristalsuiker
240 gr patisseriebloem
40 gr boter

voor de brésilienne
240 gr kristalsuiker
80 gr water
160 gr hazelnoten

voor de afwerking
1 l slagroom + 50 gr kristalsuiker
aarbeienconfituur
vers fruit

hoe maken we het
verwarm de oven voor op 165°

klop de eieren los en roer er de suiker door.
verwarm het mengsel al kloppend op een zacht vuur tot ongeveer 50°
giet het mengsel in een mengkom van een keukenrobot en klop op tot je een witte smeuïge massa hebt.  (tip: je moet er een tekening mee kunnen maken.  dan weet je dat het goed is)
smelt ondertussen de boter.
meng de bloem onder het eiermengsel en roer er de gesmolten boter door.
giet het beslag in een beboterde springvorm van 24 cm en bak geduren 35 minuten in de oven
laat volledig afkoelen

verwarm de kristalsuiker met water en laat rustig karameliseren
voeg dan de hazelnoten toe en giet uit op een bakplaat met bakpapier
laat ze volledig afkoelen en cutter ze heel fijn zodat je allemaal fijne nootjes bekomt

klop de slagroom op met 50 gr suiker
snij de afgekoelde bisuit in 3 delen
smeer op het onderste deel van de biscuit een laag aardbeienconfituur en leg het middenste deel er terug op
bestrijk dit deel met slagroom en leg het bovenste deel er terug op
strijk de taart helemaal in met slagroom en maak mooi glad met een palet mes

de zijkant van de taart bestrijk je met de bresiliennenootjes

werk de taart af met veel vers fruit en spuit toefjes slagroom rond de taart

resultaat


smakelijk!

liefs
ohladybake

bron: roger van damme


Reacties

  1. Waw!! Die taart ziet er geweldig uit! Zelfs bij onze bakker ziet hij er niet zo mooi uit... x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er hemels uit !!!

    Groetjes
    Elien's cuisine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts