eerste truffels!

al een hele tijd spookt het in mijn hoofd om zelf truffels te maken

zeker omdat ik echt een chocolade fanaat ben maar ook omdat het gewoon heel lekker is
en zeg nu zelf: zo'n klein truffeltje als dessert: dan kan niet zo ongezond zijn!

dus na maanden op mijn lijstje te staan heb ik ze eindelijk gemaakt
de oreo deluxe truffel

als ik het las dacht ik: hoe kan dit nu deluxe zijn maar voor mij zijn ze gewoon top
maar dat is ook niet moeilijk met iemand die houdt van chocolade!

je moet ze gewoon zelf eens proberen maken
heel eenvoudig, niet veel werk en met de feestdagen die eraan komen, is dit ideaal om als extra cadeautje te geven of om bij de koffie te serveren!

bron: laura's bakery

wat hebben we nodig
2 pakjes oreo (28 koekjes)
100 gr philadelphia kaas
400 gr witte chocolade

hoe maken we het
doe de koekjes in een keukenrobot en verkruimel ze volledig
hoe een beetje kruimels apart voor de versiering

voeg bij de kruimels de philadelphia en meng tot alles goed gemengd is

hak 50 gr witte chocolade in hele kleine stukjes en meng deze ook onder de oreo massa

maak bolletjes en zet deze op een bord met bakpapier
dek af met folie en laat deze zeker 1 uur in de koelkast staan

smelt 350 gr witte chocolade en dompel er de oreo truffels doorheen
zet deze meteen op een blad bakpapier en strooi er wat oreokruimels over

laat de truffels zeker nog 1 uur opstijven in de koelkast

resultaat



smakelijk

liefs
ohladybake

Reacties

  1. Oe, prachtige foto, lijkt me ongelofelijk lekker zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dit is een receptje naar mijn hart! Heel feestelijk, lekker en vooral... makkelijk.
    Leuk ook om iemand cadeau te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker doen want diegene die het krijgt zal heel tevreden zijn!
      liefs

      Verwijderen
  3. Zalig die truffels. Alleen dacht ik juist weer wat minder koeken en snoep te eten. Pffff....
    Misschien eens maken om weg te geven dan :) Not!

    Grtjs,
    Camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gewoon maken voor jezelf camilla....ze zijn gewoon heerlijk.
    en eentje per dag kan geen kwaad al is het moeilijk om eraf te blijven...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts