pancakes

vette dinsdag...een dag die lijkt te vergeten zijn maar niet bij mij!
de avond voor vasten bakte mijn mama altijd pannenkoeken. 
een gebeurtenis waar ik altijd leuke herinneringen aan overhou...om dan de dag erna met volle moed over te gaan tot het vasten (wat wel nog nooit gelukt is)

ik wil die traditie in ere houden en heb dan ook dinsdag pannenkoeken gebakken voor mijn kinderen.
en heerlijk dat ze het vonden!

wat hebben we nodig
2 el zonnebloemolie
70 gr suiker
halve liter melk
4 eieren
200 gr bloem
20 gr boter (gesmolten)

hoe maken we het
doe de gesmolten boter in de kom en voeg de suiker toe
daarna voegen we 1 voor 1 de eieren toe + de melk
voeg de bloem en zonnebloemolie toe en meng goed

verwarm een pannenkoekpan en doe er een klein beetje zonnebloemolie in zodat je zeker bent dat de pannenkoeken niet blijven kleven

resultaat



smakelijk

liefs
ohladybake

Reacties

  1. Oeh... dit ziet er ook goed uit zeg. Ik moet ineens denken aan de cremerie van vroeger :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts