appeltjescake

appels zijn voor mij een heel dankbaar product om mee te werken.
je kan ze altijd wel in 1 van je recepten toevoegen.

toen ik dit weekend onze koelkast aan het opruimen was, kwam ik appels tegen die toch al een week of 2 in de koelkast lagen en niet meer lekker om ze te eten.

dus heb ik ze maar gebruikt om deze lekkere appelcake-taart te maken


wat hebben we nodig
250 gr ongezouten roomboter op kamertemperatuur
250 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
250 gr gezeefde bloem
50 ml melk
4 eieren
snuifje zout
3 grote appelen (jonagold is mijn favoriet hiervoor)

hoe maken we het
verwarm de over voor op 180°

doe de boter + de suiker + de vanillesuiker in de kom
meng dit samen terwijl je ondertussen de eieren 1 voor 1 toevoegd
voeg de melk toe en blijf mengen tot een homogene massa
als laatste voeg je het snufje zout toe + de gezeefde bloem
meng alles goed door tot je een mooi deegje bekomt
voeg als laatste de appelen toe en meng deze onder het deeg

beboter je bakvorm en voeg een klein bloem toe
doe het deeg in de vorm en bak zo'n 40 min

resultaat


ik weet het, de foto is niet zo geslaagd maar ik werk eraan!
smakelijk!

liefs
ohladybake

Reacties

Populaire posts