gezonde havermoutkoekjes

ik heb al heel veel geprobeerd om gezonde tussendoortjes te maken
maar eerlijk gezegd ben ik toch van mening dat ik toch liever de "gewone" versie van de zoetigheden heb dan de gezondere
maar af en toe maak ik wel een uitzondering
zoals deze gezonde havermoutkoekjes

de havermoutkoekjes die ik hier al eens gemaakt heb, blijven mijn favoriet
maar deze gezonde versie is echt lekker en gezond

benieuwd hoe ze smaken?
ga dan vlug aan de slag want mmmmm ze zijn heerlijk
en misschien een kleine tip: laat ze maken door jullie kids...vinden ze zeker super leuk!

wat hebben we nodig
overrijpe bananen
havermoutvlokken
gedroogde bessen, pruimen,...om het even welk gedroogd fruit

hoe maken we het
verwarm de oven op 180°
plet de bananen met een vork
doe er beetje bij beetje havermoutvlokken bij tot je een dikke pap bekomt
meng er dan de gedroogde vruchten door



bekleed een bakplaat met bakpapier of een bakmat
maak hoopjes van het mengsel



bak ongeveer een 20-tal minuten in de oven op 180°




smakelijk
liefs
ohladybake

Reacties

Populaire posts