tulbandcake

in december was het babyborrel voor mijn zus haar tweede kindje: Baptiste

ik had haar voorgesteld om mee te helpen met de voorbereiding
en ja, ik mocht allerlei soorten cakes maken

met heel veel plezier en enthousiasme ging ik de uitdaging aan
na 12h in de keuken te staan, mocht het resultaat gezien worden

1 van de cakes die ik bakte, haalde ik van de blog een leppeltje lekkers
een naamgenoot die elke dag met veel gemak eenvoudige gerechtjes op tafel kan neerzetten
ik volg de blog heel graag voor de leuke verhalen en de mooie foto's

ik ben zelf geen kok (ik hoef nooit te koken) maar haar zoete baksels, die zijn altijd heel verrassend!

deze cake heb ik dus van haar blog en echt waar: het lijkt misschien een vreemde combinatie van ingrediënten maar deze is echt wel een toppertje voor mij!
en vooral heel vlug klaar

de cake ziet er misschien wat donker uit maar hij was gewoon perfect gebakken!
en de foto die kan ook beter maar ik wil deze heerlijke cake gewoon met jullie delen

bron: eenlepeltjelekkers

wat hebben we nodig
500 gr mengeling van noten en rozijnen
snuifje zout
3 kl gemalen kaneel
3 eieren
200 ml kokosmelk
300 gr ahonrsiroop
1 kl vanille-extract
 zonnebloemolie

hoe maken we het
verwarm de oven voor op 160°

meng in een kom de noten, rozijnen, zout en kaneel

in de kom van je keukenrobot meng je de eieren, kokosmelk, eieren ahornsiroop en vanille-extract

daarna giet je de mengeling van rozijnen bij dit mengsel en meng kort door

vet een tulbandvorm in met wat olie of boter en giet het beslag erin

laat dit ongeveer 45 minuten bakken in de oven

laat de cake eerst wat afkoelen in de vorm voor je hem eruit haalt
laat hem verder afkoelen op een rooster

hoe ziet het eruit


smakelijk

liefs,
ohladybake





Reacties

  1. Dit lijkt mij inderdaad een heel bijzonder recept. Zit er echt helemaal niets van bloem of meel in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hehe, super! Blij dat het gesmaakt heeft! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je!
      en ik ga hem zeker nog maken...speciale maar lekkere smaak!
      liefs

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts