healthy chocolate cake


valentijn is achter de rug en dus terug back to normal
ik zal wel een a-typische blogger zijn, maar ik heb nooit zin om mee te doen aan typische zoetigheden voor bepaalde gelegenheden zoals Valentijn, Halloween,....
het leven moet alle dagen een feest zijn (of toch zoveel mogelijk)

enfin, na dit gezegd zijnde, breng ik jullie vandaag een gezonde taart welliswaar in hartvorm (toch een beetje valentijn die in mij zit ;-) )

een heel gezond tussendoortje die verbazingwekkend lekker is
zeker als je verder leest wat er in de taart verwerkt zit

ik ben op zoek naar gezonde tussendoortjes waar ik geen schuldgevoel aan over houd
dus als jij tips hebt of ideëen , laat maar weten en dan probeer ik ze hier wel uit

vlug aan de slag!

wat hebben we nodig
3 flax eggs (3 el gebroken lijnzaad laten weken met 6 el warm water)
285 gr speltmeel
80 gr chocoloadedruppels (minstens 75% cacao)
60 gr cacaopoeder
1 tl bicarbonaat
1 courgette
1 tl zout
125 gr kokosbloesemsuiker
115 gr zonnebloemolie

hoe maken we het
verwarm de oven op 175°

maak 3 flax eggs en zet even opzij
meng de bloem samen met het cacaopoeder, kokosbloesemsuiker, de flax eggs en de bicarbonaat
maak een kuiltje in de bloem en voeg de zonnebloemolie toe + de kokosbloesemsuiker
meng alles goed door
was de courgette en rasp deze met een kaasrasp
voeg samen met de chocoladedruppels toe aan het deeg

doe het beslag in de bakvorm en bak ongeveer voor 25 minuten

laat volledig afkoelen




smakelijk
liefs
ohladybake

Reacties

Populaire posts