chocolate cookies

ik lees zo graag en veel iedereen zijn blogposten dat ik zelf vergeet om hier neer te schrijven
we zitten niet stil hoor ten huize ohladybake maar schrijven is niet altijd mijn ding...en soms weet ik niet wat ik moet schrijven om uit te leggen waarom ik nu iets gebakken heb
dus geen schrik: ik blijf hier zeker nog mijn baksels neerpennen...

toen ik met Kerst van mijn zus het boek kreeg van Madam Bakster, was ik meteen verkocht
ik volg Madam Bakster al sinds ze op tv kwam op AVS om mee te strijden naar de titel van De Ondernemers 2016
ze intrigeerde mij en het was voor mij ook de eerste keer dat ik aanraking kwam met gezonde zoetjes

dus ja, het boek is hier al een paar keer door mijn handen gegleden en het doet je meteen watertanden
hieruit heb ik dan ook deze heerlijke chocolade koekjes gebakken

als manlief zelf zegt: je hoeft geen koekjes meer te kopen maar bak gewoond deze
dan weet je wel dat ze echt lekker zijn





wat hebben we nodig
125 gr speltmeel
1 flaxx-egg
100 gr noten
125 gr havermout + 30 gr extra
8 gr bakpoeder
70 gr kokosbloesemsuiker
150 gr kokosolie (vast)
1 tl vanilliextract
1tl kaneelpoeder
100 gr pure chocolade

hoe maken we het
verwarm de oven voor op 175°
doe de havermout in een blender en mix tot meel
maak de flaxx-egg: gebruik hiervoor 1 el lijnzaad en meg dit met 2 à 3 el water en zet opzij

meng het speltmeel samen met het havermoutmeel, bakpoeder, vanille-extract, kaneelpoeder en kokosbloesemsuiker
als alles goed gemengd is voeg je in stukjes de kokosolie toe
kneed het deeg goed tot er geen brokjes kokosolie meer te zien zijn

voeg de 30 gr havermout toe aan het deeg samen met de noten en de chocolade
maak kleine balletjes, leg ze op een bakplaat bedekt met bakpapier en duw ze een klein beetje plat

bak ze ongeveer 10 minuutjes in de oven en laat volledig afkoelen
bak de koekjes ongeveer 10 minuten in de oven en laat volledig afkoelen



smakelijk


liefs
ohladybake


Reacties

  1. Oh chocolade is altijd heerlijk in koeken! Ik ben dol op chocola. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts