cupcakes

af en toe slaat mijn bak virus hier ook wel eens over naar onze kids
en dan vooral mijn liefkinderen
 
ik noem ze vaak onze hangjongeren J
ken je dat in het weekend dat ze de oren van je lijf zagen omdat ze zich vervelen?
ook al hebben ze van alles en nog wat om zich mee bezig te houden, niets is goed genoeg
 
dus ja, dan willen ze graag eens “alleen” bakken
leuk natuurlijk want dan ik kan ik eens een uurtje rustig lezen of zo (terwijl ze toch elke 5 minuten iets komen vragen omdat ze toch niet zo zeker zijn J )
 
op zo’n saaie zondagmiddag hebben ze hier cup cakes gebakken
receptje komt uit het kinderbakboek “betoverende traktaties “ van Isa Belletje
en ja, dit kunnen ze echt wel alleen maken
 
wat hebben we nodig
2 eieren
100 gr zelfrijzend bakmeel
80 gr zachte boter
80 gr basterdsuiker
snufje zout
papieren vormpjes
 
glazuur
100 gr poedersuiker
2 el warm water
roze kleurstof
 
hoe maken we het
verwarm de oven voor op 180°
 
klop de eieren met de suiker tot een licht en luchtig mengsel
voeg de stukjes boter toe + het bakmeel + het snufje zout
meng alles goed dooreen
schep het mengsel voorzichtig in de vormpjes
bak de cakejes ongeveer 10 à 15 minuten in de oven + laat volledig afkoelen
 
maak ondertussen het glazuur
zeef de poedersuiker boven een kom en voeg het water toe tot je een gladde massa krijgt
voeg daarna wat kleurstof toe
tip: als het glazuur te lopend is, voeg je wat extra poedersuiker toe – is het te vast dan voeg je wat water toe
 
wanneer de cakejes volledig afgekoeld zijn leg je op elk cakeje een laagje glazuur
hier hebben de kids het restje van mijn citroen crème gebruikt om af te werken maar je kan dit gerust versieren naar eigen smaak
 
geniet ervan!
 

smakelijk

liefs
ohladybake

Reacties

Populaire posts