gezonde lunch

binnen een kleine 4 weken is het ten huize ohladybake feest want dan stappen wij voor de 2de maal in het huwelijksbootje
jaja, u leest het goed!
groot feest dus waar we toch wel wat voorbereiding aan hebben want ons feest houden we lekker gezellig bij ons thuis

aangezien ik graag bak en ook graag die zoetigheden smul, wil ik in mijn laatste weken toch wel wat opletten want ik wil nog in mijn kleed kunnen :-)

ik eet zeer graag, heb dan ook een fantastische kok in huis die altijd super lekker kookt, dus je begrijpt wel dat het niet altijd evident is om hier op de lijn te letten
maar nu moet het wel en dat lukt aardig

regelmatig ga ik op zoek naar gezonde zoetigheden met minder suiker, boter,...maar ook voor mijn lunch wil ik wat meer afwisseling
ik botste op dit gerechtje van keukenrevolutie en was meteen verkocht

al een tijdje wou ik eiersalade maken maar dan wel een gezonde versie en niet met mayonnaise
dit receptje is super eenvoudig, op 1 2 3 gemaakt en zelfs ik, die nooit kook, kon het met eenvoud maken (de afkruiding heeft mijn werderhelft moeten doen want daar ben ik niet zo sterk in)

benieuwd?
lees dan hier hoe ik het gemaakt heb en probeer het zeker uit

heb je nog tips voor mij voor een gezonde lunch, laat hier zeker een berichtje achter

wat hebben we nodig (voor 1 persoon)
2 eieren
3 el griekse yochurt (kan ook met gewone yochurt maar dan is de smaak iets zuurder)
1 el mosterd
1 kl curcuma
1 kl curry
beetje agave siroop om te zoeten
bieslook en peterselie
zout en peper


hoe maken we het
kook de eieren hard voor zo een 10-tal minuten
laat ze nadien even schrikken in koud water
snij de kruiden fijn
meng de yochurt samen met de mosterd en de kruiden
pel de eieren en snij in kleine stukjes
voeg toe aan het yochurtmengsel en meng goed door
kruid verder af met peper en zout



smakelijk!
liefs
ohladybake

Reacties

Populaire posts