kersenconfituur

ik wou al een hele tijd zelf confituur maken maar het kwam er nooit van
eerlijk gezegd: ik dacht altijd dat het ontzettend veel werk was om dit te maken

maar het is in 1 wip gemaakt en het is zo overheerlijk lekker

al een hele tijd volg ik de blog van madam confituur
ik ben fan van hoe ze haar blogjes schrijft...altijd zit ik wel ergen men grote lach
heerlijk vind ik dat

na lang wikken en wegen heb ik dan toch maar de stap gezet en deze overheerlijke confituur gemaakt
en ja, misschien stoef ik hier wel teveel maar als mijn oudste liefdochter plots confituur begint te eten, dan wil dat toch wel wat zeggen :-)

voor ik hier het recept met jullie deel, wou ik nog even zeggen dat ik een leuke tip heb om kersen te ontpitten
je neemt een fles - bovenaan zet je de kers met de steel naar boven - neem een stevige prikker - duw op de kers zodat de pit in de fles terecht komt







moet je echt eens uittesten want is super eenvoudig

ingrediënten
400 gr krieken ontpit
250 gr abrikozen ontpit
100 ml kriekenbier
4 eetlepels basilicium heel fijn gesneden
380 gr geleisuiker


hoe maken we het
snij de krieken en abrikozen in stukjes

doe de krieken, abrikozen en het bier in een grote kookpot
breng dit aan de kook en laat dit 15 minuten afgedekt mals koken
vergeet niet van regelmatig te roeren want anders zou dit durven aanbakken

zet de kookpot van het vuur en roer er de suiker door

zet de kookpot terug op het vuur en breng het geheel terug aan de kook
laat dit nog 3 minuten stevig doorkoken maar blijf roeren
voeg de basilicumblaadjes toe in de laatste minuut

als de confituur genoeg gestold is, mag de kookpot van het vuur
eventueel kan je afschuimen mocht dit nodig zijn

giet de confituur in propere potjes, sluit af met het deksel en laat omgekeerd volledig afkoelen





smakelijk


liefs
ohladybake

Reacties

  1. Ziet er erg smakelijk uit! Ik wist helemaal niet dat je kriekenbier in de confituur doet. Dat zal vast wel lekker zijn. Heel toevallig heb ik afgelopen weekend voor het eerst sinds jaren nog eens een kriek gedronken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vond het ook vreemd om er kriekenbier in te doen maar kijk, het resultaat was toch wel top!
      en zo'n kriekje: dat smaakt altijd :-)
      liefs

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts