speculaas triffle

Krokusvakantie….heel leuk voor de kids om eens een weekje te relaxen
Jammer genoeg kon ik zelf geen vakantie nemen
 
Maar echt verveeld hebben ze zich niet
Opvang, bij de oma en opa, op bezoek bij tante en een dagje naar plopsaqua met de (lief)papa
 
En ja, wat kon ik dan doen?
Tuurlijk: iets lekkers uit de mouw schudden waar ik niet veel werk aan had en waarvan ik wist dat ze het graag zouden lusten!
Eigenlijk moet ik meer dessertjes klaar maken die vlug klaar zijn en die simpel zijn maar heel lekker

Dat vindt iedereen hier in huis leuk, voor mij is dat ontspanning na de werkdag en het is altijd heel leuk dat de oogjes glunderen bij iets zoets dat ze krijgen
 
 
Wat hebben we nodig
30 speculaaskoekjes
400 gr kwark (je kan ook mascarpone gebruiken)
2 zakjes vanillesuiker
2 tl speculaaskruiden
400 gr slagroom
 
Hoe maken we het
Meng de kwark samen met de slagroom
Voeg er de vanillesuiker en de speculaaskruiden bij
Schep voorzichtig door elkaar
Verkruimel de speculaaskoekjes met een keukenmachine
 
vul de glaasjes op te beginnen met een laagje speculaas, laagje kwark-slagroom
laagje speculaas, laagje kwark-slagroom en eindig met speculaas
 
tip: ik heb het kwark-slagroom mengsel met een spuitzak in de glaasjes gedaan
 
resultaat


smakelijk
 
liefs
ohladybake

Reacties

  1. Prachtig met die laagjes zeg, verrukkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je emma!
      en het leuke is dat je met vanalles kan combineren en helemaal niet veel werk!
      liefs

      Verwijderen
  2. Heel fijn receptje, vind ik dit. Lekker makkelijk!
    Ik zou voor de variant met mascarpone gaan. Dat is ietsjes duurder dan kwark maar wel véél lekkerder.

    Fijne dag Annelies!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel! kwark heeft inderdaad een typische smaak en niet iedereen lust dat!
      voor jouw ook een heel fijne zonnige dag!
      liefs

      Verwijderen
  3. Hmm lekker, ik doe dit ook soms maar dan met mascarpone en verse rode vruchten erbij, superlekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuke tip met die verse rode vruchten...zal ik onthouden voor als de lente eraan komt
      liefs

      Verwijderen
  4. Mooie foto Annelies! Ziet er heel leuk uit. :) Het is ook lekker met banaan erbij. Fijne dag verder.
    Groetjes, Lianne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts