blauwe bessen cake

foodblogswap...iets waar ik al een hele tijd wou aan meedoen
maar door dat ik maar elke week 1 recept post, moest ik een tijdje wachten om mij aan te melden

en dan plots deze zomer is het gelukt
heel tof vind ik dat om van andere blogs recepten te gaan zoeken en aan te passen naar mijn eigen toets

ik kreeg de blog toegewezen van 4pure
een heel fijne blog waar heel toffe, eenvoudige en mooie recepten op staan

ik kon maar geen keuze maken tot deze post verscheen over blauwe bessen cake
aangezien blauwe bessen hier zo graag gegeten worden, is het de moment om deze te maken

echt waar: heerlijk is deze!
behalve mijn glazuur...is iets wat niet lukt voor mij
dus als er iemand tips heeft om deze te doen lukken...laat zeker weten

wat hebben we nodig
175 gr ongezouten roomboter
175 gr kristalsuiker
3 eieren
1 tl vanille extract
225 gr bloem
4 tl bakpoeder
rasp van 1 citroen
140 gr zure room
150 gr blauwe bessen en extra om te versieren
extra bloem voor bestuiven en voor de bessen
boter om in te vetten

sap van een halve citroen
100-150gr poedersuiker

hoe maken we het
verwarm de oven voor op 170°
vet het cakeblik in met boter en bestuif met bloem

meng in een kom met een mixer de boter en de suiker tot een gladde massa

voeg 1 voor 1 de eieren toe en schraap ondertussen de zijkanten schoon met een spatel

voeg de vanille, bloem, bakpoeder en rasp van een citroen toe en klop goed door

voeg de zure room toe en mix op de hoogste stand tot je een glad en luchtig bestand hebt

voeg wat bloem toe aan de blauwe bessen zodat ze wat bedekt zijn met een laagje bloem

spatel ze voorzichting door het deeg totdat ze verdeeld zijn

doe het beslag in de beboterde cakevorm en bak de cake gaar in 40-50 minuten

test met een satéprikker regelmatig of de cake voldoende gebakken is

laat de cake enkele minuten afkoelen vooraleer je hem uit de cakevorm haalt

voor het glazuur meng je het citroensap samen met de poedersuiker en verdeel over de cake

versier met nog extra blauwe bessen

resultaat


smakelijk

liefs
ohladybake

Reacties

  1. BLauwe bessen zijn zo lekker! En het ziet er heerlijk uit. Mijn tip voor de glazuur is het poedersuiker te verhogen naar 250 gram. In het begin lijkt dat niet te gaan luken, maar als je door blijft mixen komt het goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Njammie, dat ziet er zó lekker uit! En weinig werk, altijd een voordeel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hij is ook wel lekker van smaak...en inderdaad heel vlug klaar dus dat is altijd mooi meegenomen!
      liefs

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts