smeuïge chocolade-brownie taart

het gebeurd dat mijn oudste liefdochter met een idee aan komt zetten om iets te bakken.
ze is al even verzot op bakken als ik dus dat vormt een goede combinatie

zoals ook dit weekend….
plots stond ze in de badkamer en vroeg me: “annelies, ik heb een recept gevonden voor een chocoladetaart die je ook als muffins kan maken en ik denk dat we alles in huis hebben.
mag ik alles beginnen afwegen?”
en voor ik nog iets kon zeggen was ze al weg om te beginnen

heel fijn vind ik het om te zien hoe kinderen te werk gaan
die vliegen er gewoon in zonder na te denken of het recept eerst te lezen…maar gelukkig zijn wij er dan om ze te helpen

het enige probleem die ze nog had was of het nu een taart moest worden of een muffin
haar papa eet het liefst taart dus de keuze was snel gemaakt

en eerlijk waar: deze is weer eentje om je vingers bij af te likken
zeker de moeite waard om te bakken

wat hebben we nodig
200 gr ongezouten roomboter
200 gr pure chocolade
170 gr lichtbruine basterdsuiker
½ tl bakpoeder
4 eieren

bakvorm met diameter 20 cm (niet groter want de taart rijst niet zoveel meer in de oven)

hoe maken we het
verwarm de over voor op 160°
vet je bakvorm in met wat boter en bloem

smelt de boter met de chocolade op een laag vuur
doe in een kom de suiker met het bakpoeder
voeg hierbij de gesmolten chocolade bij en roer goed om
daarna voegen we 1 voor 1 de eieren toe tot alles goed gemengd is

giet het chocolademengsel in je bakvorm en bak ongeveer 30 minuten in de oven
hou dit goed in de gaten want de taart moet nog een beetje smeuïg zijn!

resultaat



smakelijk

liefs
ohladybake

Reacties

  1. Wauw, leuk recept! Dat hartje is heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, brownie taart, klinkt lekker! En die hartjesvorm, zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super mooi uit! x Sarah

    Http://tastinglifestyle.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weinig ingrediënten en wellicht superlekker :)
    Om uit te proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker doen....is echt om je vingers bij af te likken!

      Verwijderen
  5. Chocolade met appel taart, dat is pas lekker. Maar deze ziet er ook lekker uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. deze is echt wel om je vingers bij af te likken.
    en ik zal eens op zoek gaan naar een chocolade taart met appel!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfff... Is dit zo makkelijk? 't Is maar goed dat ik dat niet eerder wist, want nu gaat de lijn eraan. Dat snap je wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het is echt zo eenvoudig zoals ik het hier beschrijf...en inderdaad heel slecht voor de lijn maar oh zo lekker!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts