hemelse chocolademousse

2018!  ongelooflijk toch dat de tijd zo voorbij gaat en dat we terug aan het begin staan van een nieuw jaar
een nieuw jaar waar ik ongelooflijk veel zin in heb
er staan reeds een aantal dingen op het programma waar ik zo naar uit kijk
en natuurlijk wil ik me meer en meer gaan toeleggen op mijn blog
om het jaar feestelijk in te luiden, breng ik jullie vandaag deze heerlijke chocomousse


echt waar, om je vingers en duimen bij af te likken
deze is echt in een wip gemaakt en moet slechts 3 uur stijven in de koelkast
als dat geen cadeau is (zeker onder de chocoladefans hier)
probeer hem zeker uit want hij is ideaal als afsluiter voor de nieuwjaarsfeestjes die er nog wel zijn in de maand januari


wat hebben we nodig?
105 ml melk
105 ml vloeibare room - 35% vet
2 eidooiers
35 gr suiker
90 gr melkchocolade - 35% cacao
135 gr pure chocolade - 54% cacao
225 ml vloeibare room - 35% vet
geraspte chocolade
bloemsuiker

hoe maken we het?
cutter de chocolade in kleine stukjes
breng de melk met de room aan de kook
klop ondertussen de eidooiers met de suiker tot een luchtige massa
giet een deel van het verwarmde melk-room mengsel bij het ei-suiker mengsel en klop glad met de garde
giet de inhoud bij de rest van de verwarmde melk-room mengsel en klop al roerend verder tot 82°
giet dit mengsel op de stukjes chocolade en klop alles los tot een glad mengsel
klop het mengsel nog eens kort met een staafmixer tot je een gladde massa bekomt
klop de vloeibare room stijf in de keukenmachine
voeg hierbij het chocolademengsel van zodra het 40° heeft
spatel voorzichtig door elkaar
verdeel de chocolademouse in glaasjes en laat zeker 3 uur opstijven
werk af met wat geraspte chocolade en wat bloemsuiker




smakelijk


liefs,
ohladybake

Reacties

Populaire posts