chocolade koekjes

de tijd van het jaar komt er terug aan: Kerstmis
elk jaar opnieuw zetten miljoenen mensen de Kerstboom, versieren ze het huis en zorgen ze ervoor dat het de mooieste tijd van het jaar wordt

ook hier tenhuize ohladybake wordt volop meegedaan aan de Kerstperiode
nog enkele weekjes en dan is het zover



toen ik op zoek was naar een soort van Kerstkoekje om te bakken voor die periode, kwam ik terecht op de blog van thefirstyearblog
al heel lang wil ik van deze toffe madam eens iets maken maar het omrekenen van cups naar gram en dergelijke toestanden zag ik nooit helemaal zitten
maar aangezien zij altijd zo'n leuke recepten heeft, en dit koekje voor mij echt doet denken aan Kerst, (vooral dan de geuren die zich in huis bevinden tijdens het bakken van dit koekje) moest ik wel beginnen rekenen en tellen
en oh wat blij dat ik dat gedaan heb



zoek jij nog iets lekkers en eenvoudig om te bakken?
probeer dan zeker deze koekjes

wat hebben we nodig
210 gr bloem
40 gr cacaopoeder
1 zakje bakpoeder
7 gr zout
115 gr boter
115 gr chocolade
4 eieren
300 gr suiker


extra
een bakplaat en bakpapier
hoe maken we het
laat de boter en de chocolade op een zacht vuur smelten
klop de suiker en de eieren tot een luchtige massa
meng de bloem met het cacaopoeder, bakpoeder en zout
voeg bij het eimengsel de gesmolten chocolade
voeg daarna het bloemmengsel
als alles goed gemengd is, dek je het mengsel af en plaats je het zeker voor 2 uur in de koelkast

verwarm de oven voor op 175°
doe in een potje wat bloemsuiker
haal het deeg uit de koelkast
neem 2 koffielepels en maak hiermee kleine bolletjes (het deeg was bij mij iets te slap om het met mijn handen te doen)
meng de balletjes door de bloemsuiker en leg op de bakplaat
bak ze ongeveer 13 minuten in de oven (hangt af van het type oven)
laat ze volledig afkoelen



smakelijk
liefs
ohladybake

Reacties

Populaire posts